Ohita navigaatio

Uusia tuotteita, putiikkeja ja jännittäviä tapahtumia

Artikkeli julkaistu
29.09.2014 klo 07:20
Arkistointipäiväys
Havainnekuva Helsingin lentoaseman uudesta myymälästä.
Vastuullisuus Matkustus
Finavia ja World Duty Free Group tuovat Helsinki-Vantaan matkustajille uudenlaisen ostoskokemuksen.

Seitsemän uutta erikoisliikettä, luksusbrändejä ja mielenkiintoisia, uusia tapoja tutustua tuotteisiin. Ostosten teko Helsinki-Vantaalla nousee kohta uudelle tasolle.

Helsinki-Vantaalla shoppailusta halutaan tehdä Pohjois-Euroopan lentoasemien paras ostoskokemus. Siksi Finavia aloitti aiemmin tänä vuonna yhteistyön Euroopan suurimman matkailualan vähittäiskauppiaan World Duty Free Groupin (WDFG) kanssa.

Helsinki-Vantaan kautta kulkee vuosittain 15 miljoonaa matkustajaa. Yhteistyö tuo matkustajien ulottuville ennennäkemättömän laajan valikoiman brändejä. Uutuudet eivät rajoitu vain valikoimaan, vaan matkustajat pääsevät tutustumaan tuotteisiin täysin uudella tavalla.

Uudet luksusmerkit saapuvat Helsinki-Vantaalle

- Tuomme Helsinki-Vantaalle paljon uusia tuotteita, muun muassa luksusbrändejä, joita ei ole lentoasemalla ennen nähty. Ostosmahdollisuudet paranevat siis huomattavasti, kertoo Fernando Perez Peña, World Duty Free Groupin Euroopan-alueen strategia- ja kehitysjohtaja.

- Liikkeistämme neljä keskittyy perinteisiin duty free -tuotekategorioihin: kauneudenhoitoon ja alkoholijuomiin. Lisäksi avaamme seitsemän uutta putiikkityylistä erikoisliikettä, joissa myydään luksus- ja premium-brändejä. Näitä ovat muun muassa Burberry, Ralph Lauren, Armani ja Ferragamo. Mukana on myös muutama muu Suomessa täysin uusi merkki.

Yhteistyö on lähtenyt ripeästi käyntiin. - Neljän duty free -liikkeen ohjakset siirtyivät Finavialta WDFG:lle nopeassa aikataulussa, vain neljässä kuukaudessa. Liikkeissämme työskentelee innokas tiimi, jolla on paljon odotuksia uuden työnantajan suhteen, Perez Penã jatkaa.

- Uuden henkilökuntamme kanssa on ollut ilo tehdä töitä. Myös finavialaiset ovat olleet erittäin avuliaita toiminnan käynnistysvaiheessa. Projektin seuraava askel on nykyisten ostosalueiden remontointi.

Mikä tekee juuri Helsinki-Vantaasta kiinnostavan World Duty Free Groupille?

- Matkustajat tietysti! Aasian ja Euroopan välillä liikkuvien matkustajien määrä kasvaa, joten Helsinki-Vantaa on ainutlaatuinen kohtauspaikka. Lentoasema on meille vahva Pohjois-Euroopan kiintopiste. Emme ole olleet aiemmin läsnä Pohjolassa, Perez Peña vastaa. Paras todiste sitoutumisestamme lentoaseman brändiin on se, että liikkeiden nimeksi tulee Helsinki Duty Free tutun World Duty Freen sijaan.                       

Shoppailukokemuksen edelläkävijä Pohjolassa

Helsinki-Vantaan maantieteellinen sijainti tekee lentoasemasta keskeisen portin Euroopan ja Aasian välillä. Sijainnin myötä lentoasemalla vierailee kirjava joukko matkustajia. Erityisesti aasialaiset matkustajat vaativat ostosmahdollisuuksilta korkeaa laatua.

Vastatakseen korkeisiin odotuksiin WDFG tuo Helsinki-Vantaalle uudenlaisen tavan kohdata asiakkaat. Perez Peña lupaa, että lähitulevaisuudessa matkustajat pääsevät mukaan jännittäviin tapahtumiiin ja tuotelanseerauksiin.

- Ainutlaatuinen digitaalisen markkinoinnin konseptimme, Contentainment, hyödyntää uusinta myymäläteknologiaa. Asiakkaat voivat tutustua brändeihin interaktiivisesti. Myymälätilaan tulee lattiasta kattoon yltävä digitaalinen seinä, joka toistaa Helsinki-Vantaalle räätälöityä ääni- ja kuvasisältöä. Lisäksi liikkeissä on paljon näyttelytilaa erilaisille tapahtumille, Perez Penã lopettaa.

Matkustajat pääsevät nauttimaan uudenlaisesta ostoskokemuksesta vuoden loppuun mennessä, kun uudet liikkeet ja merkit ovat saapuneet lentoasemalle.

Finavian ja Euroopan johtavan matkailualan vähittäiskauppiaan yhteistyön myötä Helsinki-Vantaasta luodaan shoppailukokemuksen edelläkävijä Pohjolassa.