Hyppää pääsisältöön

Humans of Helsinki Airport: Mirko Rantala

Julkaistu
02.01.2017 klo 09:00
Kun Helsinki-Vantaan sadat opasteet tai lähtöaulan äänimaisema pitää uudistaa, Mirko Rantalalla on töitä.

”Lentokoneet ja matkailu ovat kiehtoneet minua pikkupojasta asti. Siksi hakeuduinkin Helsinki-Vantaan asiakaspalveluun töihin vuonna 2013.

Nyt olen yksi Helsinki-Vantaan neljästä Customer Experience Championista. Tehtäväni on kehittää lentoasemaa ja sen palveluita yhä asiakasystävällisimmiksi. Kentän asiakkaitahan eivät ole vain matkustajat, vaan myös kaikki yritykset ja ihmiset, jotka tekevät täällä töitä.

Juuri nyt minua työllistää eniten lentoaseman opasteiden uudistaminen, sillä Helsinki-Vantaalle vaihdetaan lähitulevaisuudessa useita satoja uusia kiinteitä opasteita sekä opastenäyttöjä. Olen yksi projektin koordinaattoreista ja ohjaan suunnittelijoiden, valmistajien ja asentajien työtä. Opasteprojektin ohella vastuulleni kuuluu esimerkiksi lähtöaulan äänimaiseman pilotointi. Lisäksi osallistun muun muassa tilasuunnitteluun, matkustajaprosessien suunnitteluun sekä Helsinki-Vantaan laajennukseen liittyviin projekteihin.

Työ on kiireistä, mutta motivoivaa, sillä pääsen näkemään läheltä lentoaseman kehityksen. Uskon työskenteleväni yhdessä Suomen monipuolisimmista ja kansainvälisimmistä työpaikoista."

Lue tästä, mistä kaikesta palveluneuvoja Yi Wang ilahtuu työssään

Ihmisiä & Ilmailua