Finavia viestii ja palvelee asiakkaitaan tehostetusti mielenosoituksen ajan

Matkustus Ihmisiä & Ilmailua
Julkaistu
17.09.2015 - 11:09
Lehdistötiedote
Finavia on avannut Facebookissa tapahtuman, jossa matkustajat ja kentän henkilökunta voivat hakea kimppakyytiä tai ilmoittaa kyydistä lentoasemalle. Ensimmäiset kimppakyydit on ryhmässä jo sovittu.

Suurin osa lentomatkustajista pääsee näillä näkymin huomenna perille määränpäähänsä. Matkantekoon on kuitenkin hyvä varata normaalia enemmän aikaa, ja ruuhkiinkin on hyvä varautua. Matkalle kannattaa pakata mukaan rento mieli ja kanssamatkustajat huomioiva asenne. Lisää tietoa lakon vaikutuksista.

– Teemme kaikkemme, että mahdollisimman moni pääsisi matkalle mielenilmauksesta huolimatta. Kimppakyyti kentälle -sivu avattiin keskiviikkona, ja tapahtuma lähti käyntiin hyvin. On hienoa, että ihmiset ovat aktiivisia ja haluavat auttaa toisiaan, Finavian viestintäjohtaja Mikko Saariaho kiittelee.

Facebook-tapahtuman avaaminen liittyy Finavian haluun palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin myös poikkeavissa tilanteissa.

Finavia viestii tehostetusti koko viikon ja tiedottaa mielenilmauksen vaikutuksista verkkosivuillaan sekä Helsinki Airport -applikaatiossa ja vastaa asiakkaiden kysymyksiin Facebookissa ja Twitterissä.

Myös Finavian asiakaspalvelua on vahvistettu. Henkilökunnasta on ilmoittautunut vapaaehtoisten joukko, joka on perjantaina auttamassa ja neuvomassa matkustajia asiakaspalveluhenkilökunnan apuna.

- Finavian oppaat tunnistaa tummansinisestä työasusta ja vapaaehtoiset finavialaiset keltaisesta liivistä. Heidän puoleensa voi perjantaina kääntyä kaikissa omaan matkaan liittyvissä asioissa, Saariaho sanoo.

Myös keltaliiviset finavialaiset ovat kielitaitoisia, jotta myös kansainväliset matkustajat pääsisivät sujuvasti matkaan sekä lähtiessään että saapuessaan Suomeen.

Finavia palvelee asiakkaitaan verkossa sekä lentoaseman neuvonnassa puhelimitse, sähköpostitse ja asiakaspalvelupisteessään. Kysymyksiin pyritään vastaamaan niin nopeasti kuin mahdollista.