Ykkösmedia Oy on vastannut verkostolentoasemien mainospaikkamyynnistä vuoden 2013 alusta. Mainostajille Finavian verkostolentoasemat tarjoavat uniikin ympäristön, neljä miljoonaa potentiaalista asiakasta sekä mahdollisuuden viestiä esimerkiksi paljon matkustaville liikematkailijoille, niin paikallisesti kuin maanlaajuisestikin.
- Mainosmyynnin kasvu on tulosta uudesta tavasta löytää innovatiivisia ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin. Hyvänä esimerkkinä on uusien paikkojen, kuten lennonjohtotornien ja kokonaisten alueiden ottaminen asiakkaiden markkinointiviestinnän välineiksi, kertoo Ykkösmedian toimitusjohtaja Jarkko Hakala.
- Haemme koko ajan uusia ratkaisuja ja mahdollisuuksia, joilla matkustajien huomio saadaan kiinnitettyä, Hakala jatkaa.
Finavian yhtenä strategisena tavoitteena on asiakaskokemuksen jatkuva kehittäminen lentoasemilla.
- Lentoasemien ilmapiirin ja fyysisen ympäristön halutaan tukevan miellyttävää ja sujuvaa matkalle lähdön tunnelmaa, kertoo Finavian asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.
- Mainospaikat ovat usein lentoaseman näkyvimmillä paikoilla, jolloin itse mainokset, tyyli ja sisältö sekä mainosten hyödyntäminen oikealla tavalla vaikuttavat merkittävästi asiakaskokemukseen, sanoo Metsälä.
Digitaaliset mainosvälineet lentoasemille
Verkoston kahdeksalle suurimmalle asemalle on asennettu K&K Active Oy:n toimesta uudet videonäytöt. Lisäksi 20 lentoasemalla Finavian tarjoamaa WiFin aloitussivua voidaan nyt käyttää markkinointiviestinnässä.
- Uusilla videonäytöillä tuomme verkoston lentoasemat kertaheitolla digitaaliseen aikaan. Tavoitamme nyt matkustajat entistä tehokkaammin. Uudet digitaaliset välineet antavat mahdollisuuden myös lyhytaikaisempaan, taktiseen markkinointiin, ketoo Hakala.