Helsinki-Vantaan TravelLab palkittiin New Yorkissa

Raportointi Kehitys
Julkaistu
08.10.2015 - 07:14
Finavian asiakaskokemuksen kehittämishanke TravelLab menestyi hienosti kansainvälisessä Service Design Award –kilpailussa New Yorkissa.

Vuosi sitten kesällä toteutettu TravelLab valittiin parhaaksi palvelumuotoiluhankkeeksi sarjassa Prototyping for Organizational Change. Palvelumuotoilukilpailun palkinnon voitti Hellon, joka vastasi TravelLabin suunnittelusta ja toteuttamisesta yhdessä Finavian kanssa.

TravelLabissa kehitettiin yli 200 idean pohjalta yhteensä 11 palveluprototyyppiä, joiden toimivuutta testattiin lentoasemalla yhdessä matkustajien kanssa. Hellonin palvelumuotoilijat viettivät yhteensä 75 päivää lentoasemalla palvelunkehittämisen merkeissä. Travellabin aikana lentoasemalla toteutettiin esimerkiksi ravintolapäivä sekä ‘Yoga Gate’ –joogastudio, jonka maine tavoitti kansainvälisesti yli 5 miljoonaa Twitter-