Helsinki-Vantaalla aloitti toimintansa kotimainen tax free -yrittäjä

Matkustus
Julkaistu
28.07.2016 - 06:00
Lentoaseman palveluvalikoima kasvaa jälleen, kun suomalainen eTaxfree Nordic Oy -niminen yritys on avannut Helsinki-Vantaalle uuden pisteen. Se palvelee matkustajia arvonlisäveron hyvityksissä.

Kyseessä on maailmanlaajuisesti ensimmäinen palveluntoimittaja, joka tarjoaa täysin sähköistetyn tax free -prosessin. Palvelu on nopeaa ja sujuvaa, sillä tiedot ostoksista ja passista linkittyvät yhteen sähköisesti, eikä erillisiä papereita tarvitse täyttää.

Tax free -hyvityksiä voivat saada EU:n ulkopuolella asuvat ja Suomessa ostoksia tehneet matkailijat. Palatessaan kotimaahansa he saavat palautusta kaupassa maksamastaan arvonlisäverosta.

Helsinki-Vantaalla toimii entuudestaan kansainvälinen tax free -hyvityksiä hoitava palveluntarjoaja Global Blue. Lisätarjonnan ansiosta matkustajilla on mahdollisuuden verrata eri palveluntarjoajia keskenään ja valita itselle sopiva palvelu hinnan ja palvelukonseptin perusteella.

Näin eTaxfree toimii

Esitä eTaxfree-valtuutetusta myymälästä tekemäsi ostokset, ostoskuitit ja passisi eTaxfreen palvelupisteessä. Virkailija tarkistaa tarvittaessa ostokset ja validoi tax free -lomakkeesi.

Lähtöselvityksen jälkeen voit nostaa alv-palautuksen samantien käteisenä mukaasi. Lisätietoja yrityksen palveluista ja tarkemmat ohjeet saat eTaxfreen kotisivuilta.

eTaxfreen palvelupiste on avoinna päivittäin kello 6–23 ja se sijaitsee terminaali 2:n lähtöselvitysalueella.

Global Bluen pisteet sijaitsevat terminaali 2:n tuloaula 2B:ssä sekä lähtöportti 29:n vieressä.