Hyppää pääsisältöön

Kiinankielinen palvelu paranee: Helsinki-Vantaa nyt WeChatissa

Julkaistu
27.09.2017 klo 03:17
Finavia on avannut Helsinki-Vantaan lentoasemalle yrityssivun kiinalaisessa WeChat-palvelussa.

Finavia on panostanut paljon kiinalaismatkustajien palveluun ja asiakaskokemukseen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Nyt palvelu paranee myös digitaalisesti Helsinki-Vantaan lentoaseman siirryttyä kiinalaisten suosimaan WeChat-mobiilipalveluun.

Helsinki-Vantaan tilillä kerrotaan kiinaksi viimeisimpiä lentoasemauutisia ja jaetaan tietoa lentoaseman palveluista sekä lentoyhteyksistä. Kanavalla voi myös avata chatin ja kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä tai seurata #LIFEINHEL-kampanjaa.

WeChat on eräänlainen supersovellus, joka on samanaikaisesti Whatsappin kaltainen pikaviestipalvelu, lompakko, tapa jakaa tiedostoja ja yhteystietoja, kaupankäyntialusta, lippukauppa, taksin tilausalusta, tulkkauspalvelu.

WeChatilla on kuukausittaisia käyttäjiä palvelussaan jo yli 963 miljoonaa.

Myös Helsinki ja Tencent tekevät parhaillaan laajaa yhteistyötä WeChatissa kaupunkimarkkinoinnissa ja Finavia omalta osaltaan on mukana tukemassa tätä työtä.

QR-koodi

Käyttäjät pääsevät Helsinki-Vantaan WeChat-tilin ääreen esimerkiksi QR-koodin kautta. Jatkossa Helsinki-Vantaan lentoaseman WeChat-tilin QR-koodi seuraa mukana kaikissa niissä materiaaleissa, joita Finavia tuottaa kiinalaiselle kohdeyleisölle.

Helsinki-Vantaan lentoasema on myös Weibossa, joka on Twitteriä muistuttava kiinalainen sosiaalisen median palvelu, ja Youkussa, joka on YouTuben kaltainen videonjakopalvelu.

Finavia sosiaalisessa mediassa

Kehitys Matkustus