Skip navigation

Helsinki-Vantaan lentoasema palkittiin parhaasta asiakaskokemuksesta Euroopassa

Artikkeli julkaistu
07.03.2019 klo 08:27
Helsinki Airport outside in the evening
Airports Council International (ACI) on palkinnut Helsinki-Vantaan lentoaseman ASQ (Airport Service Quality) Award –palkinnolla kategoriassa paras kokoluokkansa (15-25 miljoonaa matkustajaa) lentoasema Euroopassa.

- Matkustajien palveleminen ja asiakaskokemuksen kehittäminen matkustajien odotusten ja tarpeiden mukaan on strategiamme keskiössä. Tavoitteenamme on tarjota sujuvia prosesseja, korkealaatuisia palveluita, viihtyisiä ja toimivia terminaalitiloja ja odotukset ylittävää asiakaspalvelua. Teemme määrätietoisesti työtä näiden tavoitteiden eteen joka päivä Helsinki-Vantaalla. On kunnia saada tunnustusta tästä tehdystä työstä ja tulla palkituksi kokoluokkansa parhaana lentoasemana Euroopassa. Haluan lämpimästi kiittää Finavian henkilökuntaa ja kumppaneitamme Helsinki-Vantaalla, joita ilman emme saavuttaisi näin hienoja tuloksia, iloitsee Finavian toimitusjohtaja Kimmo Mäki.

- Airport Service Quality Awards palkitsee parhaan asiakaskokemuksen tarjoavia lentoasemia ja palkinto edustaa korkeinta mahdollista kunnianosoitusta lentoasemaoperaattoreille ympäri maailmaa, sanoo ACI Worldin Angela Gittens.

Haluamme taata sujuvan matkustamisen ja korkealaatuisen asiakaskokemuksen myös tulevaisuudessa. Helsinki-Vantaalla on parhaillaan käynnissä miljardin euron kehitysohjelma, jonka aikana teemme kaikkemme kehittääksemme lentoasemaa asiakaskokemus edellä. Helmikuussa avattiin uusin laajennusosa Aukio, joka tarjoaa näyteikkunan Suomeen ja elämyksiä matkustajille. 

ASQ Awards -palkinto on Finavialle ensimmäinen, ja se on osoitus omistautumisesta ja sitoutumisesta matkustajapalveluiden huippuosaamiseen. ACI Worldin ASQ Awards –palkinto myönnetään matkustajien mielestä parhaan asiakaskokemuksen tarjoaville lentoasemille. Parhaat lentoasemat ovat valittu kyselytutkimuksen perusteella, johon osallistui 650 000 matkustajaa 376 lentoasemalla 90 maassa. Matkustajat arvioivat kyselyssä muun muassa lähtöselvitysprosessia, kaupallisia palveluita, lentoaseman tiloja ja saavutettavuutta.

 

Matkustus Raportointi