Ohita navigaatio

#LIFEINHEL-kampanjalle pronssileijona Cannesista

Lehdistötiedote
Artikkeli julkaistu
22.06.2018 klo 07:00
Ryan in LIFEINHEL cottage
Yritys
Finavian kansainvälistä menestystä niittänyt kampanja #LIFEINHEL voitti eilen torstaina 21.6.218 Cannes Lions -festivaaleilta pronssileijonan. Tämän vuoden Cannes Lionsissa oli mukana kisaamassa yli 40 000 työtä.

- Kilpailemme kansainvälisessä lentokenttäbisneksessä, joten meille on tärkeää erottua muista. #LIFEINHEL tarjosi tähän oivan työkalun olemalla globaalisti ainutlaatuinen kampanja, joka kiinnosti ihmisiä eri puolella maailmaa, kertoo Finavian markkinointi ja viestintäjohtaja Katja Siberg.

#LIFEINHEL-kampanjassa kiinalainen Ryan Zhu asui Helsinki-Vantaan porttialueella vajaan 8 neliön puumökissä 30 päivää viime vuoden lokakuussa. Kampanjan ideaan vaikutti muun muassa Tom Hanksin tähdittämä The Terminal -elokuva. Ryanin elämää esiteltiin päivittäin lifeinhel.tv -sivustolla ja Finavian sosiaalisen median eri kanavissa englanniksi ja kiinaksi.

Monikanavainen kampanja rakentui muun muassa tosi-tv:n, kisailuohjelmien ja sosiaalisen median elementeistä. Kampanjaa olivat Finavialle toteuttamassa TBWA\Helsinki, Dagmar ja KLOK Creative Agency sekä Edelman Public Relations ja WE Red Bridge.

- Leijonan saaminen #LIFEINHEL:lle on upea virstanpylväs. Kampanja oli hieno esimerkki siitä, minne ylletään, kun on asiakas, joka uskaltaa ja luottaa niin itseensä ja kumppaneihin. Tämä on todiste, miten eletään brändiä pelkän mainonnan sijaan, kertoo TBWA\Helsingin johtaja Mikko Pietilä.

Cannes Lionsin lisäksi #LIFEINHEL on menestynyt useissa muissa kansallisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa; esimerkiksi New Yorkissa järjestettävässä OneShow’ssa kampanja sai pronssia ja kunniamaininnan, sekä suomalaisessa GrandOnessa kaksi kultaa ja kunniamaininnan.

- #LIFEINHEL toimi meille myös ikkunana, miltä Helsinki-Vantaan lentoasema näyttää kansainvälisen vaihtomatkustajan silmin. Kehitämme sen avulla kentän toimintoja, palveluita ja tiloja edelleen, Siberg täydentää.

Siberg viittaa Finavian yli miljardin euron Helsinki-Vantaan kehitysohjelmaan. Ohjelman avulla Helsinki-Vantaalla valmistaudutaan palvelemaan 30 miljoonaan matkustajaa samalla säilyttäen asiakastyytyväisyys korkealla. Finavia lupaa pitää hyvää asiakaskokemusta yllä lentoasemalla myös #LIFEINHEL:n Ryanilta saamansa palautteen avulla.

Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi valitulta Helsinki-Vantaalta on poikkeuksellisen hyvät lentoyhteydet – yhteensä 104 lentoa viikossa Aasiaan ja kaiken kaikkiaan 145 suoraa reittiä. Helsinki-Vantaa onkin erityisen mieluisa vaihtokenttä etenkin japanilais- ja kiinalaismatkaajille.