Quality Hunters är här igen!
Article published
26.03.2013 kl 08:30
Archived
Vilka är de stunder som man minns av sina resor? På vilket sätt kunde resandet bli ännu smidigare och behagligare? Med två banbrytande crowdsourcingprojekt bakom sig vet Finnair och Finavia vem de ska fråga. Quality Hunters 2013 är ännu mer interaktiv än sina föregångar.
Finnair och flygplatsoperatören Finavia som driver Helsingfors-Vanda flygplats lanserar i dag fortsättningen på sitt enastående serviceutvecklingskoncept Quality Hunters. Denna gång ligger fokus på det globala webbkollektiv som bildades kring den senaste versionen av Quality Hunters och som redan i över ett års tid fört en diskussion med Finnair och Finavia om hur flygresandet kan utvecklas. I Quality Hunters 2013 tar man tillsammans med kollektivet itu med de avgörande momenten i en flygresa – de stunder som kan hjälpa eller stjälpa hela upplevelsen.
Finnair och Helsingfors-Vanda flygplats erbjuder de snabbaste och kortaste flygförbindelserna mellan Asien och Europa. Bägge bolagen vänder således blickarna österut för att hitta tillväxt. Transferflygplatsens betydelse för valet av resrutt ökar hela tiden, och därmed spelar kvalitén på servicen och mervärdet för resenärerna en allt viktigare roll.
”Genom att involvera resenärerna i produktutvecklingen hoppas vi kunna hitta mer praktiska lösningar som bidrar till smidigare och behagligare upplevelser för dem som reser via Helsingfors. Samtidigt stärker vi Helsingfors-Vanda flygplats status som den ledande fjärrtrafiksflygplatsen i Nordeuropa”, säger Johanna Metsälä, som ansvarar för kundupplevelserna på Finavia.