Hyppää pääsisältöön

#LIFEINHEL voitti kaksi digitaalisen median The Moodies -palkintoa

Julkaistu
28.02.2018 klo 14:00
The Moodies
The Moodie Davitt Report julkaisi 27.2. vuoden 2018 The Moodies -palkinnot, jotka myönnetään digitaalisen median käytöstä lentoasemilla ja matkailumyyntialalla. Finavian #LIFEINHEL palkittiin seuraavissa luokissa: Paras YouTube-video tai -kampanja sekä paras maksullisen somen käyttö lentoasemalla.

VIDEO: #LIFEINHEL - The story of the world's longest layover

LIFEINHEL video: The story of the world's longest layover

Jo viidettä vuotta myönnetyt palkinnot ovat osoitus sosiaalisen ja digitaalisen median parhaista käytännöistä lentoasemilla sekä laajemmin matkailumyyntiyhteisössä. The Moodie Davitt -e-lehden tulevassa numerossa on The Moodies -palkintojen voittajien esittelyt.

”Tänä vuonna palkintoehdokkaiden hakuun vastattiin suurella innolla”, toteaa The Moodie Davitt Reportin teknologiajohtaja Matt Willey, joka toimi palkintolautakunnan puheenjohtajana. ”Hakemukset olivat äärimmäisen laadukkaita ja tukiaineistot kehittyneitä, mikä on mainio osoitus siitä, miten hyvin lentoasemat ja matkailumyyntisektori käyttävät digitaalista ja sosiaalista mediaa asiakkaiden houkuttelemiseen.”

”The Moodies -palkinnon voittaminen #LIFEINHEL-hankkeesta on suuri kunnia. #LIFEINHEL-hankkeessa eräs kiinalaismies asui Helsinki-Vantaan lentoasemalla 30 päivän ajan. Tähän mennessä hänen seikkailujaan on seurannut lähes 2,2 miljardia ihmistä YouTube-videoiden ja satojen tiedotusvälineissä julkaistujen juttujen välityksellä”, kertoo Finavian markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Katja Siberg.

”Meillä on loistavat näytöt asiakaskokemuksen jatkuvasta kehittämisestä. #LIFEINHEL-hankkeen kantavana ajatuksena oli saada parempi käsitys siitä, miten läpikulkumatkalla oleva kansainvälinen matkustaja lentoasemamme kokee. Siksi olemmekin tyytyväisiä, että toiminnallemme on annettu tunnustusta The Moodies -palkintojen muodossa”, Siberg jatkaa.

Ryan rates Helsinki Airport the best in the world

Palkintojen saajat on valittu 173 ehdokkaasta 22 eri kategoriassa. Palkinnot kattavat digitaalisen ja sosiaalisen median sekä mobiilimedian lentoasemilla ja matkailumyynnissä, jälleenmyynnin sekä ruoka- ja juomatarjonnan lentoasemilla.

Finalistit arvioitiin kuuden laajan arvosteluperiaatteen perusteella:

  • mitattavissa oleva vaikutus
  • asiakkaiden sitouttaminen
  • visuaalinen ilme
  • sisällön laatu
  • kannustus kuluttamiseen
  • vaikutus matkailukokemukseen

Valintakriteereistä on lisätietoa osoitteessa https://www.moodiedavittreport.com.

Palkintolautakuntaan kuuluivat The Moodie Davitt Reportin perustaja ja puheenjohtaja Martin Moodie, teknologiajohtaja Matt Willey, päätoimittaja Kapila Ireland, vanhempi toimittaja Jason Holland sekä bränditoimittaja Helen Pawson.

Lue #LIFINHEL-juttuja The Moodie Davitt Reportista (englanniksi):

Tutustu myös sivustoon https://lifeinhel.tv/.

Raportointi