Taxi Point

Taxitrafiktjänster

Taxi Points servicedisk ligger i ankomsthallen, på 1:a våningen. Servicedisken finns intill taxistationen.

Taxi Point ansvarar för samordningen och det tekniska genomförandet av taxitjänsterna på Helsingfors-Vanda flygplats och säkerställer därmed tillgänglighet, säkerhet, tillförlitlig servicenivå samt tydlig prissättning av taxitjänsterna. I Taxi Points tjänster ingår bland annat:

  • Allmän information om taxistationen och taxitjänster för passagerare
  • Rådgivning för passagerare i taxifrågor
  • Passagerare i behov av en taxi med bilbarnstol eller hiss för funktionshindrade
  • Avtalsmässiga frågor och RFID-taggar för flygplatsens taxibilar
  • Frågor gällande taxipriser
  • Frågor gällande kundhandledare

Helsingfors-Vanda taxistation

Taxibilar lämnar avresande passagerare direkt framför flygplatsens huvuddörr, därifrån det finns en ingång till incheckningen.

För passagerare som lämnar flygplatsen finns en taxistation i våningen för ankommande flyg. Taxibilar finns dygnet runt. Taxistationen har fyra körfält där passageraren får välja den taxi som passar hen bäst.

På körfälten 1–3 finns Helsingfors-Vandas avtalstaxibilar från Mankkaan Taksi Oy, Taksi Helsinki Oy och Menevä Oy dygnet runt. Övriga taxibilar finns på körfält 4.

Förbeställda taxibilar väntar på passagerare i taxistationens bakre del.